پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

حج تمتع

ابراز خرسندی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از شرایط کلی حج

ابراز خرسندی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از شرایط کلی حج

بنابرگزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر امروز(یکشنبه) در نشست مدیران سازمان حج و زیارت که در حضور دکتر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: رییس سازمان حج و زیارت از ابتدای فعالیت در این سمت، کارها را با جدیت پیگیری کرده  و ما امیدواریم امور جاری از این پس نیز به خوبی پیش رود.
 وی با بیان اینکه نظام اسلامی نظام حاکم کردن شایسته سالاری است خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: فضای همدلی و دوستی در سازمان حج و زیارت حاکم است و امیدواریم در دوره مسئولیت شما از حمایت بیشتری برخوردار شویم تا بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارائه کنیم.
نماینده ولی فقیه سازمان حج و زیارت را یکی از سالم ترین زیرمجموعه های وزارت ارشاد توصیف کرد و خواستار کمک بیشتر دولت در بخش حاکمیتی شد و گفت: دولت باید برای رفع برخی مشکلات موجود به ما کمک بیشتری کند.
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر حج را سکویی برای پرش به منظور نمایش موقعیت های برتر کشور در جهان عنوان و تصریح کرد: اگر بخواهیم جایگاه واقعی خود را در جهان حفظ کنیم، باید نگاهی کلان به موضوع حج داشته باشیم و دراین زمینه از حمایت های بیشتری بهره مند شویم.
وی وضعیت حج در سالهای دور را نامناسب توصیف کرد و گفت: روزی وضعیت ما در حج اسفبار بود اما  امروز به خاطر فعالیتهای صورت گرفته و تفاهم میان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان، آثار مثبتی به چشم می خورد، اوضاع حجاج ما بسیار آبرومندانه است و شرایط خوبی را پشت سر می گذاریم.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در بخش دیگری از سخنانش با ورود به  موضوع سفرهای عتبات گفت: در بحث سفرهای عتبات ، علیرغم مصوبات شورایعالی امنیت ملی، غیر مجازها میدان پیدا کرده اند و خدمات خوبی ارائه نمی کنند و ارزش ما را نزد عراقی تنزل داده اند. وی به گزارشهای تلخ و تاسف بار از شیوه فعالیت افراد و گروههای غیرمجاز در زمینه اعزام زائر به عتبات اشاره  و تاکید کرد: گزارشهایی داریم که افراد و گروههای غیر مجاز در طول سفر با مردم بدرفتاری می کنند  که به لحاظ اخلاقی تاسف آور است.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر بر لزوم برخورد با غیر مجازها تاکید کرد و گفت: قوانین در این زمینه شفاف و بروز نیست و باید در آن تجدید نظر شود.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.