پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

حج تمتع

همایش حج تمتع استان قم

  • 18 شهریور 1392
  • 21:04
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 1209 بازدید
  • Article Rating
همایش حج تمتع استان قم

همایش حج تمتع استان قم همزمان به هفته حج و کرامت با حضور بیش از 1800 زائر در قالب 14 کاروان در مجتمتع ورزشی فرهنگی نخلستان برگزار گردید.

اکبر رضایی مدیر حج و زیارت استان قم بعد از ظهر امروز در همایش زائران بیت‌الله الحرام که در مجتمع فرهنگی نخلستان قم برگزار شد، با بیان این که مقدمات انجام سفر معنوی حج زائران خانه خدا انجام شده است، گفت: طی دو روز آینده نخستین گروه از زائران استان قم به مدینه منوره مشرف خواهند شد.

وی ادامه داد: این همایش به منظور گردهمایی همه زائران حج تمتع استان قم است که با نکات ضروری این سفر معنوی بیشتر آشنا شوند.
رضایی بیان داشت: امیدواریم زائران خانه خدا آنچه که در جلسات آموزشی از سوی روحانیان کاروان‌ها مطرح شده در باب مناسک حج را به خوبی فرا گرفته باشند و با مرور آنها هیچ ابهامی نداشته و اعمال حج را با اطلاعات کامل و به درستی انجام دهند.
مدیر حج و زیارت استان قم با توصیه به زائران خانه خدا برای رعایت نظم در طول سفر معنوی حج، گفت: زائران خانه خدا در این سفر از اقدامات انفرادی پرهیز کنند و حتما مشارکت جمعی داشته باشند.
وی همچنین حجاج و زائران ایرانی را به رعایت قوانین و مقررات کشور عربستان توصیه کرد.
رضایی با اشاره به افزایش نرخ سفر حج امسال نسبت به سال‌های گذشته، گفت: افزایش هزینه‌های سفر امسال به خاطر افزایش نرخ ارز است که 1/5 برابر نسبت به سال های گذشته ارز مصرفی حجاج افزایش یافته است که به طبع آن هزینه‌ها نیز اضافه می شود.
مدیر حج و زیارت قم ادامه داد: کاهش 20 درصدی حجاج کشورهای اسلامی هم از دیگر دلایلی بود که سبب شد در برخی از کاروان‌ها افزایش قمیت داشته باشیم.
رضایی بر همکاری زائران خانه خدا با ستادهای اجرایی مستقر در عربستان و مسؤولان بعثه تأکید کرد و گفت: مقررات کشور عربستان مورد توجه ویژه زائران قرار گیرد تا خدایی ناکرده دچار مشکل نشوند.
مدیر حج و زیارت قم تأکید کرد: زائرانی که از جوار کریمه اهل بیت(ع) به حج مشرف می شوند و نام قم را با خود حمل می کنند باید برای سایر زائران الگو و نمونه باشند.
رضایی در پایان گفت: بخشی از وجوهی که از محل صرفه جویی قراردادهای حج و بخشی که از محل سپرده‌های زائران در بانک ها دریافت می شود به حساب زائران مسترد خواهد شد و به نام همه زائران حساب‌هایی در بانک ملی افتتاح شده و وجوه به آن حساب ها برگشت داده می شود

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امتیاز به خبر :