شرایط ثبت نام عمره ویژه زوج های جوان
اولويت اول زوج هايي که داراي 2 فيش اعلام نشده بانک ملي و ملت ثبت نامي سال 90 هستند
اولويت دوم زوج هايي که يکي از آنهاداراي فيش مي باشند
اولويت سوم زوج هاي فاقد فیش ثبت نامی می باشند
- در صورتيكه تعداد درخواست ها بيش از تعداد سهميه اختصاصي محدود به استان باشد ،سهميه موجود بين افراد واجد شرايط بصورت قرعه كشي اختصاص داده خواهد شد.
- در صورت عدم تشرف هر يک از زوجين ،تشرف ديگري نيز مجوزي ندارد.
نحوه ثبت نام:
در سالجاري ثبت نام زوجين فقط از طريق سامانه به آدرس http://ziarat.haj.irصورت مي گيرد
متقاضيان مي بايست در مهلت تعيين شده ( 3 آذرماه الي 23 آذرماه 93 ) در سامانه فوق ثبت نام بعمل آورند ،تا بعد از بررسي اطلاعات و طي مراحل لازم بر اساس اولويتهاي ذکر شده فوق فراخوان از بين واجدين در استان صورت گرفته و مجوز لازم براي تشرف صادر گردد .
مدارک لازم بعد از فراخوان :
1- اصل گذرنامه(داراي اعتبار)
2- اصل شناسنامه و کارت ملي طرفين و تصاوير صفحات اول و دوم
3-اصل عقدنامه رسمي وتصاوير صفحه اول و دوم (فقط ازدواج اول مشمول است)
4-اصل فيش ها و تصاوير (در صورت داشتن سند ثبت نامی)
6- تکميل فرم مربوطه
توضيح مهم:
1- عقدنامه هاي غير رسمي وموقت مورد تائيد نمي باشد.
2- افرادي که ازدواج دوم آنها باشد مورد تائيد براي استفاده از اين سهميه نمي باشند.
3-تاريخ پرواز از سوي حج و زيارت بر اساس جاهاي خالي ابلاغ مي شود.
4-در صورت ابلاغ تاريخ پرواز و عدم تحويل مدارک از سوي متقاضي هيچ تعهدي براي تغيير تاريخ مجدد وجود ندارد.
5-زوجهايي كه يك يا هر دو نفر آنها از سهميه استفاده مي كنند مجاز به تشرف در پروازهاي نوروزي نمي باشند.
متقاضیان گرامی می بایست قبل از ارائه وثبت درخواست در سامانه به نکات ذیل عنایت نمایند:
1- با توجه به کثرت درخواست ها و متقاضیان واز طرفی محدودیت های موجود در تخصیص وافزایش سهمیه ، قطعا اجابت کلیه درخواست ها میسر نمی باشد.
2- شرایط و اولویت هایی که برای ارائه درخواست وهمچنین دررسیدگی به آنها مدنظر خواهد بود بشرح ذیل اعلام میگردد:
الف – کلیه متولیدین 1352 و ما بعد که محدوده تاریخ وقوع عقد رسمی ودائمی برای مشمولین فقط کلیه ازدواج های ثبت شده در 6 ماهه دوم سال 1392 و 6 ماهه اول سال 1393 می باشد.
ب- چنانچه زوجین یا احدی از آنان دارای کارت ثبت نامی عمره میباشند، حتما مراتب را در سامانه ثبت نمایند.بدیهی است اولویت با افراد دارای کارت ثبت نامی می باشند.
ج- متقاضیان با توجه به محل سکونت ، استان اعزام را تعیین نمایند . بدیهی است اولویت با افراد بومی در هراستان می باشد.
3- تعیین مدت زمان برای قبول وارائه درخواست ها ، رسیدگی ، پاسخگوئی و اطلاع رسانی از طریق سامانه ، مستقیما از سوی دفتر حج وزیارت استان خواهد بود
4- کلیه درخواست ها به تفکیک هر استان از سوی مدیریت حج وزیارت استان مربوط رسیدگی ، کنترل و برابر اولویت های مربوط تصمیم گیری و نحوه،چگونگی مراجعه وارائه مدارک برای افراد پذیرفته شده از سوی استان به افراد اعلام خواهد شد.
5- برای پیگیری درخواست به هیچ وجه به دفاتر حج و زیارت مراجعه ننمایید.
6- متقاضیان با شماره کد ثبتی و پیگیری میتوانند در همین سامانه از وضعیت درخواست خود مطلع گردند.
7- تشرف پذیرفته شدگان در محدوده زمانی خواهد بود که مدیریت استان تعیین می نماید.
8- ثبت درخواست در سامانه مطلقا تعهدی برای اعزام افراد در عمره جاری وحتی برای سنوات بعد را نخواهد داشت.
جهت ثبت نام در سامانه زیارت اینجا را کلیک نمایید.