جمعه 07 اردیبهشت 1403
EN

حج تمتع

جلسه مشترک پزشکان و مدیران کاروانهای

  • 26 خرداد 1394
  • 07:33
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 996 بازدید
  • Article Rating
جلسه مشترک پزشکان و مدیران کاروانهای

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قم؛ دومین جلسه مشترک مدیران و پزشکان حج تمتع استان در سالن جلسات حج و زیارت استان قم برگزار گردید .

مدیر حج و زیارت استان با اشاره به این نکته که هفتاد درصد معاینه اولیه زائران انجام شده است، بیان داشت: معاینه پزشکی زائران به دلیل برنامه ریزی سازمان حج و زیارت جهت صدور به موقع روادید زائرین، بایستی تا آغاز ماه مبارک رمضان به پایان رسیده و در طول ماه مبارک رمضان نیز افرادی که به کمسیون پزشکی معرفی می گردند تعیین تکلیف گردند .

وی اعتیاد زائرین را خط قرمز حج و زیارت دانست و گفت: پزشکان محترم در معاینات پزشکی حتماً به این نکته توجه داشته باشند که اعتیاد زائرین علاوه بر اینکه به خود زائر آسیب می رساند و مشکلات زیادی برای خود و دست اندرکاران حج و زیارت ایجاد می نماید وجهه جمهوری اسلامی ایران را نیز خدشه دار می نماید و پزشکان بایستی از تایید پزشکی اینگونه افراد جداً خودداری نمایند.

نماینده پزشکان با بیان اینکه: ما نیز علاقه مند هستیم تا تمامی معاینات پزشکی و خصوصاً اعتیاد زائران با نهایت دقت انجام شده و در موعد مقرر جهت تسریع در امور اعزام زائران به پایان برسد .

همچنین در این جلسه گزارش آخرین اقدامات انجام شده در مورد تهیه جامه دان و پارچه لباس متحدالشکل برای زائرین مرد حج سال جاری , و همچنین کیفیت و هزینه، نمونه چمدان و پارچه لباس ارائه شده مورد بررسی قرار گرفته و از نمایندگان مدیران کاروانها خواسته شد تا ضمن مذاکره با طرفهای قرارداد و تولید کنندگان نسبت به حسن انجام قرارداد نظارت کامل بعمل آورند.

اکبر رضایی با بیان اینکه لباس متحدالشکل و جامه دان برای زائران با توجه به شرایط خاص در عربستان و پروازهای حجاج را مهم دانست و گفت: نتیجه تجارب سالهای متمادی سفر به عربستان نشان داده است که لباس متحدالشکل باعث شناسایی آسانتر زائران در عربستان خواهد شد. علاوه بر آن نوع جامه دان انتخابی نیز منطبق با استانداردهای هواپیمایی بوده تا زائران در بازگشت با مشکل حمل بار مواجه نگردند.

سپس جناب آقای نیکوکلام نماینده مدیران حاضر به تشریح اقدامات تولیدات انجام شده پرداخته و حاضران پس از شور و بررسی نمونه کالاهای مورد نیاز، نوع لباس و جامه دان زائران خواستار نظارت بیشتر نمایندگان مدیران در خصوص تولیدات شدند تا در اسرع وقت نسبت به تولید کامل و توزیع اقدام لازم به عمل آید.

امتیاز به خبر :