شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

عتبات عالیات

حضور امدادگران و راهنمایان موجب دلگرمی زائران اربعین است

حضور امدادگران و راهنمایان موجب دلگرمی زائران اربعین است

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت، دکتر سید صادق حسینی امروز شنبه 12 شهریور 1401 در جلسه وبیناری هماهنگی مسئولین واحدهای امداد و راهنمایان زوار اربعین 1401 در خصوص فضیلت زیارت اربعین و جایگاه زائران حسینی در این ایام گفت: امام صادق (ع) فرمودند «کسی که پیاده به زیارت قبر امام حسین(ع) رود، خداوند متعال به هر قدمی که بر می دارد، هزار حسنه برایش ثبت و هزار گناه از او محو می فرماید و هزار درجه مرتبه اش را بالا می برد» ، از این رو ما باید توجه داشته باشیم که به زائران حسینی با این جایگاه خدمت می نماییم.
وی با توجه به حضور خیل کثیر زائران ایرانی و زائران دیگر کشورها در مراسم پیاده روی اربعین حسینی به زوار توصیه کرد که روزهای سفر خود را مدیریت نمایند و از حضور طولانی مدت به ویژه در کربلای معلی پرهیز نمایند تا فرصت زیارت برای دیگر زائران نیز فراهم گردد.
رئیس سازمان حج و زیارت ضمن اشاره به تجربه و سابقه ارزشمند خادمان ضیوف الرحمان در خدمت رسانی به حجاج در سرزمین وحی بیان کرد: امیدواریم حضور همکاران امداد و راهنمایان در مسیر پیاده روی اربعین نیز همچون حج موجب دلگرمی زائران حسینی شود.
دکتر حسینی با بیان اینکه ریا و خودنمایی امری ناپسند است، خاطر نشان کرد: امدادگران و راهنمایان زائران اربعین خدمات خود را به زائران بنمایانند و با خدمت خالصانه و البته تخصص خود آرامش زائران اربعین را فراهم آورند .
امداد و راهنمایی به حجاج در عملیات حج تمتع یکی از خدمات قابل توجه سازمان حج و زیارت به زائران است که در موسم حج در مسیرهای عزیمت به مسجدالحرام و همچنین در ایام تشریق در مشاعر مقدس شامل سرزمین عرفات، مشعر الحرام و منا به زائران ارائه می گردد که رضایت مندی حجاج را به دنبال دارد.
در ایام اربعین سال جاری با توجه به اینکه یکی از وظایف محوله به سازمان حج و زیارت امداد و راهنمایی زائران اربعین است، خادمان زوار حسینی در سازمان حج و زیارت و همچنین تعدادی از کارگزاران زیارتی در مسیر پیاده روی اربعین با بهره گیری از تجربه گرانقدر حج و همچنین با بکارگیری تکنولوژی روز ، موجبات آرامش و دلگرمی زائران را فراهم خواهند آورد.

حسین محبی امتیاز به خبر :