دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
EN

حج تمتع

همایش بزرگ زائران حج استان قم برگزار شد

  • 22 اردیبهشت 1402
  • 15:59
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 201 بازدید
  • Article Rating
همایش بزرگ زائران حج استان قم برگزار شد
همایش بزرگ آموزشی زائران بیت‌الله الحرام استان قم، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت کشور و بیش از ۲ هزار و سیصد زائر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حج وزیارت استان قم، همایش بزرگ آموزشی حجاج بیت‌الله الحرام قمی ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «سید عبد‌الفتاح نواب» نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت و «سید حسین موسوی رابطی» مدیر حج و زیارت استان قم در ورزشگاه بزرگ حیدریان برگزار شد.

«سید حسین موسوی رابطی» مدیر حج و زیارت استان قم در این همایش از اعزام ۵۷۷ کاروان به مناسک حج خبرداد و بیان کرد: اولین کاروان سفر به بیت الله الحرام امسال، در ۶ خردادماه اعزام خواهد شد. وی با اشاره به در نظر گرفتن آسایش حجاج در این سفر معنوی گفت: برنامه‌های آموزشی، امنیتی، فرهنگی و بهداشتی در ۱۷۴ جلسه برگزار شده و ۹۰ هتل، وسایل نقلیه، تغذیه، اماکن پزشکی و هلال‌احمر برای زوار تدارک دیده شده است.

مدیر حج و زیارت استان قم بیان کرد: انتخاب مدیران لایق و کار‌آزموده و عوامل مجرب و حضور پیشکسوتان روحانی در این سفر معنوی، از برنامه‌های سازمان حج و زیارت برای خدمت به زائرین محترم است.

وی شعار حج امسال را «تحمل و بردباری در همگرایی اسلام» خواند و افزود: اولین توصیه به حجاج صبر و متانت و رعایت شئونات کشور میزبان است؛ امسال مسن‌ترین زائر بیت الله الحرام از قم، ۸۹ ساله و کم‌سن ترین آنها، نوجوانی ۹ ساله است.

گفتنی است این همایش که با حضور ۲ هزار و ۳۰۰ زائر بیت‌الله الحرام از استان قم همراه بود، با مدیحه‌سرایی حاج حسن مالکی‌نژاد و اجرای نمادین و عملی مناسک بیت الله الحرام و حج تمتع و به پایان رسید.

پایان پیام/

hossein najafian امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط