ﺳﻪشنبه 29 اسفند 1402
EN

خبرگزاری

آغاز پیش ثبت نام عتبات عالیات

  • 30 مرداد 1393
  • 12:01
  • 0 دیدگاه
  • 1178 بازدید
  • Article Rating
آغاز پیش ثبت نام عتبات عالیات

سازمان حج و زيارت در جهت ايجاد رفاه و سهولت بيشتر براي متقاضیان و بمنظور پیشگیری از ازدحام علاقمندان تشرف به سفر زيارتي عتبات مقدسه در دفاتر خدمات زيارتي، اقدام به ایجاد سامانه پيش ثبت‌نام اینترنتی عتبات عالیات نموده است.

متقاضيان محترم تشرف به عتبات عاليات که مایل به اعزام از تاریخ 04/07/93 لغایت  10/09/93 می باشند ، با رعایت موارد مشروحه ذیل و با تكميل فرم مربوطه در سايت پیش ثبت نام (http://atabat.haj.ir) می توانند براي خود وهمراهانشان پيش ثبت‌نام نمايند.

شروع پیش ثبت نام از ساعت 9 صبح روز شنبه 08/06/93 لغایت ساعت 24 روز شنبه 15/06/93 خواهد بود.

نتایج قرعه کشی روز دوشنبه  17/06/93 بر روی سایت پیش ثبت نام (http://atabat.haj.ir) قابل رویت خواهد بود.

«به جهت آشنایی کامل با مراحل و روش ثبت نام خواهشمند است حتماً موارد ذیل را مطالعه و سپس نسبت به انجام پیش ثبت نام اقدام نمائید».

متقاضیان می توانند به یکی از دو روش ذیل نسبت به پیش ثبت نام عتبات عالیات اقدام نمایند:

الف- پیش ثبت نام گروهی، از 1 تا 7 نفره (ثبت نام در این روش حداقل 1 نفر و حداکثر تا 7 نفر می باشد)

ب- پیش ثبت نام گروهی، فقط 35 نفره (ثبت نام در این روش می بایست حتماً 35 نفر کامل باشد)

توجه مهم: افرادی که مبادرت به ثبت نام 35 نفره می نمایند درصورتیکه تعدادی از آنها منصرف یا از آن گروه خارج شوند(گروه جدید تشکیل دهند) و عدد گروه به کمتر از 25 نفر تقلیل یابد؛ گروه اولیه حذف شده و در قرعه کشی شرکت داده نخواهد شد.

توجه: فقط 15درصد ظرفیت اعزام مختص اعزام های گروهی (گروههای 35 نفره) می باشد، لذا پیشنهاد می شود برای آنکه از امکان بیشتری برای تشرف بهره مند شوید، در گروههای حداکثر تا 7 نفره ثبت نام فرمائید.

تذکرات مهم

1- هر گروه از يك سرگروه و افراد زیر گروه وی (همراهان) تشكيل مي‌شود كه لازم است مشخصات كامل سرگروه و اطلاعات اولیه همراهان(کد ملی ، نام و نام خانوادگی ، شماره شناسنامه ، تاریخ تولد) به صورت صحیح در فرم پيش ثبت‌نام سايت درج گردد.

2- هر نفر  فقط یکبار و در يك گروه می تواند (بعنوان سرگروه يا همراه) پيش ثبت‌نام نمايد  و چنانچه به هر دلیلی هر یک از افراد پیش ثبت نام شده (سرگروه یا همراهان) پس  از ثبت نام و دریافت کد رهگیری، خواستار ثبت نام با گروه جدید یا جابجائی اسامی گروه خود باشد می تواند نسبت به ثبت نام مجدد اقدام و کد رهگیری جدید دریافت نماید که در این صورت  اطلاعات ثبت نامی در گروه قبلی حذف خواهد شد.

3-كدملي و مشخصات كلي متقاضیان تشرف با اطلاعات سازمان ثبت احوال تطبیق  و در صورت  مغايرت، اطلاعات موجود در پايگاه ثبت‌احوال کشور مبناي عمل خواهد بود، لذا در ثبت كد ملي دقت مضاعف به عمل آورید.

4- پس از اتمام مهلت پیش ثبت نام (شنبه 15/06/93) امکان تغییر نام و مشخصات افراد ثبت نام شده میسر نمی باشد.

5-باتوجه به اعلام اسامی افراد پذیرفته شده جهت ثبت نام در کاروانها  از طریق سیستم ارسال پیام کوتاه، ثبت شماره تلفن همراه سرگروه (يا يكي از نزديكان وی) در فرم پيش ثبت‌نام الزامی است.

6-در صورتيكه تعداد افراد پيش ثبت‌نام شده از ظرفيت اعزام در ماه‌هاي اعلام شده در استان‌هاي مختلف بيشتر باشد، اولويت تشرف گروه‌ها براساس قرعه‌ تعيين و از طریق همین سایت  به آنها اعلام می گردد و افراد مازاد بر ظرفیت حذف خواهند شد.

7-قرعه کشی و اعزام  افراد پذیرفته شده از استان محل سكونت سرگروه (قید شده در سیستم)صورت خواهد گرفت. لذا، استان و شهر محل سكونت را با دقت از فهرست مربوطه انتخاب نمائيد.

8-تاريخ تولد افراد بايد به صورت كامل روز، ماه و سال (بصورت چهار رقمي) در فرم درج شود.

9-كدملي همه افراد ده رقمي بوده و بايد كليه ارقام (صفرهاي سمت چپ) آن بطور كامل در فرم ثبت شود.

10-پس از تكميل فرم و ثبت آن ، اطلاعات دريافتي جهت کنترل نمايش داده مي‌شود، اطلاعات نمايش داده شده را به دقت كنترل  و در صورت صحت، گزینه تأييد را انتخاب  و نسبت به قطعي نمودن پيش ثبت‌نام خود  اقدام نمائيد. چنانچه اطلاعات نمايش داده شده صحيح نیست با انتخاب گزینه بازگشت و اصلاح مجدد نسبت به رفع مغایرتها اقدام نمائيد.

11- پس از قطعي نمودن پيش ثبت‌نام، سیستم یک شماره رهگيري به گروه تخصيص می دهد كه اين شماره را يادداشت نموده و براي پیگیری های بعدی نزد خود نگهداري خواهید فرمود.

12-داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل 6 ماه از تاریخ اعزام ضروری است ضمنا فرزندان بالای 17 سال نیاز به گذرنامه مستقل دارند.

13- فقط افراد پذیرفته شده در قرعه کشی دارای الویت اعزام بوده و انتقال یا جایگزینی به غیر، میسر نمی باشد.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.