ﺳﻪشنبه 29 اسفند 1402
EN

خبرگزاری

قاضی عسگر : حجاج ایرانی باید آبروی شیعه باشند

  • 04 شهریور 1393
  • 17:54
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 1094 بازدید
  • Article Rating
قاضی عسگر : حجاج ایرانی باید آبروی شیعه باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی‌عسگر در دوره آموزشی مناسک حج که دوشنبه شب در ورزشگاه شهید حیدریان قم برگزار شد با اشاره به اینکه هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی برای حجاج آگاهی‌بخشی به آنان درباره عظمت این سفر معنوی است، اظهار کرد: سفر حج سفری استثنایی بوده که آرزوی بسیاری از افراد است و عده‌ی زیادی نیز در نوبت هستند تا به این سفر روحانی مشرف شوند.

وی ادامه داد: عده‌ی زیادی از متقاضیان سفر حج سالیان متمادی است که در انتظار تشرف هستند ولی با توجه به محدودیت‌های موجود سالیانه تعداد محدودی از افراد به این سفر آسمانی مشرف می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه امسال 61 هزار نفر به حج اعزام می‌شوند، بیان کرد: این افراد باید فرصت پیش آمده را غنیمت دانسته و با بصیرت و آگاهی کامل به گونه‌ای برای این سفر برنامه‌ریزی کنند که بتوانند بیشترین بهره‌برداری معنوی را از آن ببرند.

قاضی‌عسگر افزود: سازمان حج و زیارت تمام توان خویش را به کار گرفته تا با برنامه‌ریزی مناسب بهترین خدمات و محیطی آرام را برای زائرین فراهم کند تا زائرین خانه خدا از لحاظ مسائل فرهنگی، اسکان، تغذیه و سایر نیازهای خود دغدغه‌ای نداشته باشند و با آرامش خاطر به انجام مناسک حج بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه زائران ایرانی باید در این سفر روحانی آبروی شیعه باشند، خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم جاهلان تکفیری با تفکر متحجرانه خود به دنبال مخدوش کردن چهره اسلام هستند و زائران ایرانی باید در این سفر چهره واقعی اسلام را در همایش عظیم حج به جهانیان نشان دهند.

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.