جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

همايش ياوران حجاج قم برگزار شد/گزارش تصويري

  • 10 مرداد 1394
  • 17:01
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 911 بازدید
  • Article Rating
همايش ياوران حجاج قم برگزار شد/گزارش تصويري
به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قم ، در سال 94 از استان قم تعداد 143 نفر از زائران به عنوان ياوران حجاج ثبت نام كرده اند كه دفتر نمايندگي بعثه منطقه قم براساس دستورالعمل ابلاغي براي آنان اقدام به برگزاري جلسه اي متمركز كرد.

اين جلسه در قم تشكيل و اهداف طرح ياوران حجاج تبيين و براي هماهنگي و بهره برداري از اين طرح تذكرات لازم ارائه شد.

در اين جلسه ابتدا مسئول دفتر نمايندگي بعثه در استان قم ضمن خير مقدم به ياوران حجاج سال جاري درباره بركات و آثار معنوي تعاون در حج و كمك به زائران مطالبي را بيان كرد.

در ادامه اين همايش مدير اداره حج و زيارت استان درباره ساختار كاروان و شرايط حج و همچنين توضيحاتي در خصوص برنامه‌ها و عمليات اجرايي حج (مسكن، حمل و نقل و..) به ايراد سخن پرداخت.

و در پايان حجت‌ الاسلام والمسلمين حاجي ابراهيمي مدير برنامه و محصولات فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري، ياوران حجاج را حلقه واسط مدير و روحاني كاروان و زائران دانست و افزود: با عنايت به كاهش عوامل اجرايي كاروان‌ها در جهت افزايش ظرفيت پذيرش زائران حج تمتع و ارائه خدمات بهتر و ايجاد فضاي آرام و معنوي و سيراب شدن روح زائران در اين سفر روحاني، تعدادي از زائران هر كاروان به عنوان ياوران حجاج انتخاب مي‌شوند.

حجت الاسلام حاجي ابراهيمي خاطر نشان كرد: ياوران حجاح توسط مدير و روحاني كاروان‌ها از بين زائران فرهيخته كه داراي توانايي اجرايي لازم باشند، شناسايي و انتخاب مي‌شوند و به ازاي هر ۱۲ نفر يك نفر به عنوان ياور حجاج در نظر گرفته شده است.

وي افزود: طرح ياوران حجاج، از روي يك مدل خوشه‌اي طراحي شده و اين افراد حلقه واسط زائران و مدير و روحاني كاروان‌ها براي اجراي بهتر برنامه‌هاي اجرايي و مراسمات و مناسبت‌ها و برگزاري مسابقات و جلسات حفظ قرآن و محفل انس و معرفت، دعاي ندبه و كميل و خصوصا مناسك هستند. در پايان مدير حج و زيارت استان و حجت الاسلام حاجي ابراهيمي به سوالات ياوران حجاج پاسخ داد.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.