پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

با حضور نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت برگزار شد؛ همايش - آموزشي زائران در قم

  • 23 مرداد 1394
  • 20:05
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 1066 بازدید
  • Article Rating
با حضور نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت برگزار شد؛ همايش - آموزشي زائران در قم

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قم ، همايش زائرين حج تمتع استان قم با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني در روز جمعه مورخ 23 مرداد ماه 94 در محل مجتمع نخلستان با حضور بيش از 1600نفر از زائرین استان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با تاکید بر اینکه در عملیات حج تمتع امسال هیچ مانعی و مشکلی سر راه حجاج ایرانی وجود نداردگفت: حساب حج از حساب روابط سیاسی ایران و عربستان کاملا جداست و با توجه به هماهنگی های به عمل آمده حجاج ایرانی در عملیات حج تمتع امسال بدون نگرانی و دغدغه قدم در سرزمین وحی خواهند گذاشت.
وی در ادامه از تجمع بزرگ حج تمتع به عنوان بزرگترین نماد خداپرستی و عبودیت یاد کرد و افزود :ارتقا سطح آگاهی و بصیرت حجاج آشنایی به وظائف و واجبات مهترین رویکرد حج امسال است و صرف نظر از مباحث فرقه ای و طرح مسائل اختلافی، تقویت وحدت مسلمانان مهمترین هدف تمتع است.
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر با بیان اینکه در حج هیچ تبعیضی بین حجاج وجود ندارد افزود: غیر از تنوع هتل ها که تفاوت هزینه را ایجاد می کند در زمینه خدمات ،حمل و نقل و غذای حجاج هیچ تفاوتی لحاظ نشده است.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با بیان اینکه سفري كه شما عزيزان در پيش داريد سفر بسيار مهمي است و با هيچ سفري قابل مقايسه نيست چرا كه اين سفر برکات و دستاورهاي دارد كه در هيچ كجا به راحتي قابل دستيابي نيست.
وي افزود: يكي از اين بركات اين است كه در اين سفر نوراني مشمول عنايت خدا مي‌شويد و مغفرت خدا شامل شما مي‌شود.

سرپرست حجاج ايراني تصريح كرد: در روايات داريم كساني كه به حج يا عمره عازم مي‌شوند خداوند گناهان ايشان را مي‌آمرزد و همانند روزي كه از مادر متولد مي‌شوند پاكيزه خواهند شد يعنی گذشته را جبران مي‌كند ابه سوي آينده پيدا مي‌كنند و اين دستاورد مهمي است.

مدیر حج و زیارت استان قم هم در این همایش به با بیان اینکه در تمتع امسال حدود دوهزار نفر در چهارده کاروان از ابتدای شهریور تا ششم مهر ماه به سرزمین وحی اعزام خواهند شد .
اکبر رضایی گفت :همه پروازهای حجاج قمی از ایستگاه پروازی تهران و از فرودگاه امام خمینی انجام خواهد شد و افزود: از جمع کاروانهای قم هشت کاروان مدینه قبل و شش کاروان مدینه بعد هستند.
در این همایش اعضای کاروانهای حج تمتع امسال قم به صورت عملی و به طور نمادین با اعمال و مراحل اجرایی حج آشنا شدند.

 












امتیاز به خبر :