یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

تزریق نوبت سوم واکسن آسترازنکا برای متقاضیان سفر حج تمتع

  • 07 بهمن 1400
  • 07:30
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 455 بازدید
  • Article Rating
تزریق نوبت سوم واکسن آسترازنکا برای متقاضیان سفر حج تمتع

 با عنایت به هماهنگی های به عمل آمده با ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان قم در خصوص موضوع تزریق نوبت سوم واکسن آسترازنکا برای متقاضیان سفر حج تمتع مقتضی است ؛ موارد زیر از طریق مدیران به زائرین و عوامل اجرایی حج تمتع اطلاع رسانی شود: 
۱. انجام واکسیناسیون به منظور برنامه ریزی های مقدماتی حج تمتع می باشد و دلیلی بر عزیمت قطعی به حج نبوده و تشرف به حج منوط به اعلام برگزاری حج از سوی وزارت حج و عمره عربستان و همچنین میزان سهمیه برای ایران می باشد .
۲. تعیین و توصیه به تزریق واکسن آسترازنکا براساس آخرین دستورالعمل های صادره وزارت بهداشت عربستان جهت عزیمت افراد به این کشور تا این تاریخ می باشد و در صورتی که در آینده دستورالعمل جدیدی صادر گردد بلافاصله اطلاع رسانی لازم خواهد شد.
۳. انجام واکسیناسیون نوبت سوم متقاضیان سفر حج تمتع با واکسن آسترازنکا فقط به صورت توصیه از سوی سازمان حج و زیارت می باشد و افراد با توجه به ضوابط اعلامی وزارت بهداشت با توجه به شرایط جسمی و سابقه بیماری های زمینه ای خود حتما می بایست پیش از انجام واکسیناسیون با پزشک خود مشورت نمایند و درصورت تایید ایشان نسبت به تزریق واکسن اقدام نمایند.
۴. با توجه به توصیه اکید وزارت بهداشت، افرادی که سه ماه و یا کمتر از زمان تزریق واکسن های قبلی شان گذشته است، نمی بایست اقدام به تزریق واکسن نمایند.
5 ـ متقاضیان از تاریخ 10‏/11‏/1400 لغایت 30‏/11‏/1400 از ساعت 9 صبح لغایت 19 با دردست داشتن مدارک شناسایی به مرکز شماره یک واکسیناسیون ( دانشکده بهداشت) واقع در میدان روح اله مراجعه نمایند .
 

امتیاز به خبر :