دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

نشست هم‌اندیشی معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با کارگزاران قم برگزار شد/ اعزام ۴۳۴ کاروان از قم در سال جاری

نشست هم‌اندیشی معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با کارگزاران قم برگزار شد/ اعزام ۴۳۴ کاروان از قم در سال جاری
نشست هم‌اندیشی معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت کشور با کارگزاران حج و زیارت استان قم پیرامون موضوع «عتبات نوین» در قم برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قم، نشست هم‌اندیشی حجت‌الاسلام والمسلمین «صحبت الله رحمانی» معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت کشور با مدیران عتبات عالیات استان قم، به همت اداره کل حج و زیارت استان در ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در این نشست گفت: در حوزه ساماندهی زائرسراهای شهر مهران و روند اسکان زائران زمینی در عراق، اقدامات مفیدی انجام شده و در امور نقل زائران زمینی از مرز مهران نیز تسهیلاتی صورت گرفته است. وی با اشاره به روند خدمت‌رسانی در حوزه‌های مرتبط با زائران هوایی و زمینی، عنوان کرد: برای افزایش رضایتمندی زائران اعتاب مقدس، طی جلسات و بازدیدها در سفر عراق تاکیدات و دستورات لازم برای بهبود روند خدمت‌رسانی به زائران انجام شده است.

«حمیدرضا محمدی» مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، پذیرش و اعزام زائرین عتبات عالیات نیز با اشاره به اینکه بالغ بر ۹۰ هزار نفر ظرفیت اعزام در نیمه دوم فصل پاییز ایجاد شده بود، اظهار کرد: قریب به ۶۵ هزار نفر از سراسر کشور در کاروان‌های زمینی و هوایی عتبات عالیات نام‌نویسی کرده و به زیارت در کشور عراق مشرف شده‌اند. در ادامه «سیدحسین موسوی رابطی» مدیر حج و زیارت استان قم نیز با بیان اینکه از ابتدای سال جاری 313 کاروان زمینی و 121 کاروان هوایی به کشور عراق عزیمت کرده‌اند،

افزود: جمعیت کلیه زائران این کاروان‌ها قریب به ۲۰ هزار نفر است که طبق این آمار استان قم نسبت به جمعیت، اولین استان در تشرف زائران به اعتاب مقدس در کل کشور است. گفتنی است

«عباس دمیرچی» مديركل دفتر برنامه‌ريزی و نظارت بر اسكان، تغذيه و تداركات زائران و «حجت‌الاسلام محمدحسین عسکری» مسئول بعثه مقام معظم رهبری در قم نیز در این نشست حضور داشتند. در پایان این نشست، کارگزاران حج و زیارت استان قم نیز در خصوص «عتبات نوین» به بیان دغدغه‌ها، سوالات و مشکلات اعزام کاروان‌های استانی به عتبات عالیات پرداختند.

hossein najafian امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط