دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

اجتماع بزرگ پیشکسوتان، روحانیون،مدیران، عوامل اجرایی وخادمین عرصه حج و زیارت

  • 07 اسفند 1401
  • 14:29
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 234 بازدید
  • Article Rating
اجتماع بزرگ پیشکسوتان، روحانیون،مدیران، عوامل اجرایی وخادمین عرصه حج و زیارت
به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قم جمعه 5 اسفند ماه 1401 مصادف با میلاد با سعادت امام حسین ع و روز پاسدار اجتماع بزرگ پیشکسوتان، روحانیون،مدیران، عوامل اجرایی وخادمین عرصه حج و زیارت در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران برگزار ش...

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قم جمعه 5 اسفند ماه 1401 مصادف با میلاد با سعادت امام حسین ع و روز پاسدار اجتماع بزرگ پیشکسوتان، روحانیون،مدیران، عوامل اجرایی وخادمین عرصه حج و زیارت در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران برگزار شد .

این مراسم به همت مجمع پیشکسوتان عرصه حج و زیارت برگزار شد.

در ابتدای مراسم سیدحسین موسوی رابطی مدیر حج و زیارت استان قم ضمن خوش آمدگویی خدمت کارگزان و خادمین بیت الله الحرام هدف از این مراسم را تکریم از پیشکسوتان خواند و افزود انشالله با برنامه های جدید گردهمایی ها از خادمین عرصه حج بیشر استفاده خواهد شد تا تجارت از پیشکسوتان به جوانان انتقال یابد .

در ادامه جناب آقای عبدالهی  از مدیران پیشکسوت  حج  و زیارت خاطراتی  از ایام حج  در سالیان قبل  را بیان نمودند و از مدیرانی که در این عرصه خدمت نمودند و دیگر در بین ما نیستند یاداشان را گرامی داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب که شام جمعه(5 اسفند ماه) در جمع  پیشکسوتان حوزه حج و زیارت در قم سخن میگفت، افزود: از بین هزاران نفر، شما برای خدمت به زائران بیت الله الحرام انتخاب شده اید که قدردانی و شاکر درگاه الهی را می طلبد.

وی گفت: شما برای حج و زیارت سرمایه گذاری کرده اید و حج و زیارت هم  برای بلوغ و مهارت افزایی شما سرمایه گذاری کرده است، سرمایه شما عمری است که در راه خدمت به خلق خدا گذاراندید و شکر عملی آن، این است که تجربیات و آموخته های خود را به دیگران منتقل کنید تا خادمان بعد از شما هم با بهره گیری از این تجارب درمسیر خدمت به زائران خانه خدا ثابت قدم و با نیت خالص و مهارت گام بردارند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه بعثه مقام معظم رهبری آمادگی دارد تا دیدگاه‌ها ، توانمندی ها و تجربیات پیشکسوتان را در قالب های صوتی و مکتوب جمع آوری و به صورت کتاب منتشر کند، اظهار داشت: این سرمایه می تواند در اختیار خادمان این عرصه قرار داده شود  گرچه  کتابهای زیادی هم  بعثه در این زمینه منتشر کرده‌ است اما باید این مجموعه تکمیل و به روز رسانی شود.

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه با تبریک ولادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت قمر بنی هاشم و امام سجاد (علیهما السلام) حرکت امام حسین  از مکه به کربلا را مصداق بارز جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: امروز سلسله حرکت حسینی برای بشریت راهگشاست و پیام این حرکت می‌تواند انسان را به سوی سعادت و نیکبختی رهنمون سازد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نواب در پایان، یاد وخاطره 250  نفر از خادمان ضیوف الرحمان را که از شیوع کرونا تاکنون به دیار باقی شتافته اند، گرامیداشت و گفت: آیت الله ری شهری رضوان الله علیه نماینده اسبق ولی فقیه در امور حج و زیارت پیشاپیش این جمع بود که خاطرات گرانسنگی از ایشان به جای مانده و می توان در مدیریت بعثه از آن بهره مند شد.

 

جناب آقای یزدان پناه از دیگر مدیران پیشکسوت ضمن قدردانی از برگزاری این مراسم به بیان چند تذکر و خاطره پرداختند. ایشان رمز موفقیت در این عرصه را یاد خدا بیان نمودند و با اعلام اینکه از یاد خدا غافل نشوید که این مهم بسیار کارگشا است .ایشان  استفاده از تجربیات مدیران قبلی  و کمک کردن به افراد ضعیف را هم از شیرینی های این سفر دانست.  که می تواند هرچه بیتشر به معنویات این سفر کمک نماید.

در پایان مراسم حجت الاسلام نقدی مدیر اسبق دفتربعثه مقام معظم رهبری منطقه قم ضمن بیان توصیه و تذکراتی برای روحانیون و مدیران وعوامل کاروان ، برگزاری این چنین جلسلاتی را بسیار سازنده دانست و خواستار برگزاری مستمر این برنامه جهت تعالی  شدند .

انتهای پیام ./

hossein najafian امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط