دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت: حفظ وحدت و انسجام اسلامی در حج تمتع بر پایه محبت به برادران دینی رقم بخورد

  • 22 اردیبهشت 1402
  • 16:26
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 152 بازدید
  • Article Rating
نماینده ولی فقیه در حج و زیارت:  حفظ وحدت و انسجام اسلامی در حج تمتع بر پایه محبت به برادران دینی رقم بخورد
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت کشور با اشاره به محترم شمردن عقاید برادران اهل سنت، حفظ وحدت و انسجام اسلامی را محبت به برادران دینی عنوان کرد و گفت: ما هر عقیده‌ای داریم بر آن پابرجا هستیم و بایستی طوری رفتار کنیم که برا...

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب ظهر امروز در همایش آموزشی زائرین بیت الله‌الحرام استان قم که در ورزشگاه حیدریان برگزار شد، بیان کرد: این سفر طبق روایات "بازار آخرت" نامیده می‌شود که کالای آخرتی در آن موجود است و باید با برنامه ریزی درست، استفاده وافر از آن برد.

وی ابراز کرد: مقام معظم رهبری در کلام گهربار خود درسهایی در مورد حج داد‌ه‌اند که از آن می‌توان به همزیستی مسالمت‌آمیز با فرهنگ‌‌ها و رنگ‌های مختلف، ساده‌زیستی، تمرین خودکنترلی، استفاده از لحظه‌لحظه‌های سفر، برنامه‌ریزی برای تمام ساعات روز و صرف‌نظر کردن از بازارگردی‌های بسیار اشاره کرد تا انوار الهی به قلب انسان تابیده شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت کشور گفت: زوار بیت‌الله الحرام برای بهره‌ معنوی بیشتر از این سفر باید از روحانیون، کتب و مناسک به خوبی استفاده کنند و به عبادت و بندگی مخلصانه با خدای خویش بپردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به رخ داد تحول اخلاقی و رفتاری در سفر حج، خطاب به زائران بیان کرد: در این سفر باید هر صفت ناپسند را تبدیل به رفتار خوب کرده و در بازگشت آثار توبه در اعمال و رفتار حاجیان مشهود باشد. وی با اشاره به اینکه هر خود‌خواهی و خودبینی با خدا‌خواهی مخالف است، تاکید کرد: باید منافع جمعی در این سفر مقدس پررنگ باشد و فقط رضایت خدای متعال در نظر گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خاطر نشان کرد: حاجیان در این سفر معنوی انس با قرآن کریم، انتخاب همسفر خوب، حفظ وحدت و انسجام اسلامی را فراموش نکنند و حمایت از قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین و دعا برای رهبری و حضور ایشان در مراسم حج تمتع را در نظر گرفته و برای همه مسلمانان در اقصی‌نقاط عالم و پیروزی حق بر باطل دعا کنند.

پایان پیام/

hossein najafian امتیاز به خبر :