دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

رفتار کارگزاران و زائران حج می‌تواند پیام انقلاب اسلامی را به دنیا انتقال دهد

  • 23 مرداد 1402
  • 10:50
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 198 بازدید
  • Article Rating
رفتار کارگزاران و زائران حج می‌تواند پیام انقلاب اسلامی را به دنیا انتقال دهد
آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: نظام و انقلاب اسلامی ما یک پیام بین‌المللی دارد که رفتار کارگزاران و زائران حج می‌تواند انتقال دهنده مفاهیم و پیام انقلاب اسلامی باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حج و زیارت استان قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار با مدیران و خادمان زائران قم در حج ۱۴۰۲ گفت: حج از ارکان مهم اسلام است و آیاتی از قرآن کریم به ویژه در رابطه با حج اختصاص پیدا کرده و جایگاه عظیمی برای حج در آیات و روایات نورانی ما بیان شده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: همه تلاش‌های کارگزاران و روحانیون حج برای این است که مناسکی که حجاج انجام می‌دهند، به صورت صحیح باشد و مورد قبول درگاه حق تعالی قرار بگیرد و زائر احساس کند از نظر معنوی توشه برگرفته است.

وی بیان کرد: مناسک و اعمال حج باید یک تحول در انسان ایجاد کند؛ چراکه حج یک اردوی اخلاقی، عرفانی و تربیتی است و یک سلسله مناسک خشک و ظاهری نیست.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه تاکید کرد: کارگزاران حج و زیارت احساس کنند نوع رفتاری که در برخورد با زائران دارند، یک رفتار و عمل عبادی است و باید به این موضوع توجه داشت و در هر قدمی که برداشته می‌شود، باید جلب رضایت پروردگار در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه رضایتمندی زائران از تلاش‌های کارگزاران دارای اهمیت است، گفت: هر حاجی که از سفر معنوی حج به شهر خود برمی‌گردد، مبلغ انقلاب اسلامی و خود کارگزاران و خادمان حج و زیارت هستند.

امام جمعه موقت قم یا بیان اینکه یکی از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری اشاره به بعد بین‌المللی سفر حج است، افزود: نظام و انقلاب اسلامی ما یک پیام بین‌المللی دارد که رفتار زائر ما می‌تواند انتقال دهنده مفاهیم و پیام انقلاب اسلامی باشد.

وی ابراز کرد: امیداوریم با همتی بلندتر و استفاده از تجارب گران‌سنگ مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در طول سالیان متوالی داشتند، شاهد برگزاری مراسم حجی پرشکوه‌تر و موثرتر باشیم.

پایان پیام/

hossein najafian امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط