جمعه 07 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

مراسم توديع و معارفه روساي سابق و جديد سازمان حج و زيارت برگزار شد

  • 06 شهریور 1392
  • 13:32
  • 0 دیدگاه
  • 1067 بازدید
  • Article Rating
مراسم توديع و معارفه روساي سابق و جديد سازمان حج و زيارت برگزار شد
مراسم توديع و معارفه روساي سابق و جديد سازمان حج و زيارت ساعت 11 و 30 دقيقه سه شنبه 5 شهريور ماه نود ودو در محل سالن اجتماعات سازمان حج و زيارت برگزار گرديد.

در اين مراسم حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسگر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت، علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، حجت الاسلام والمسلمين ابوترابي فرد نايب رييس مجلس شوراي اسلامي، روساي پيشين اين سازمان از جمله ليالي، قهرودي و رضايي، جهانگيري - رئيس هيأت مديره شركت سرمايه‌گذاري ايران‌گردي و جهانگردي (سمگا) و برخي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مديران و كاركنان سازمان حج و زيارت حضور دارند.

سرپرست حجاج ايراني: مابه التفاوت هزينه حج تمتع به مردم باز مي گردد
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت وسرپرست حجاج ايراني از كاهش قيمت حج تمتع امسال خبر داد و گفت: بر اساس توافقات انجام شده با بانك ها طي روزهاي آينده مابه التفاوت هزينه تمتع به حساب زائران بازگردانده مي شود.

سرپرست حجاج ايراني اعلام كرد: بعثه مقام معظم رهبري هيچ نقشي در ثبت نام از زائران نداشت و ما معتقد بوديم كه ثبت نام ها براي اينكه زائران سالهاي زيادي را پشت نوبت اعزام نمانند بايد هر سه سال يكبار انجام شود، اما با توجه به شرايط و اتفاقاتي كه رخ داد از زائران به صورت يكجا ثبت نام به عمل آمد كه براي آن متاسفيم.

مهندس سعيداوحدي: در چنين روزي از اسارت بعثيان آزاد شدم

«سعيد اوحدي» در مراسم معارفه خود به عنوان رييس سازمان حج و زيارت افزود:امروز روز معارفه من است كه در چنين روزي (پنجم شهريور ماه) از اسارت بعثيان آزاد شدم .

اوحدي با بيان اينكه در آستانه هفته حج قرار داريم ،گفت:‌ با همدلي كه در تشكيلات سازمان حج و بعثه وجود دارد برنامه ريزي هاي حج امسال به نحو احسن انجام شده و دست ياري به سوي همكاران و دوستاني كه سرمايه گرانقدري براي نظام هستند دراز مي كنم.

حجت الاسلام موسوي: عتبات، همچون حج در اولويت قرار گرفت

رييس سابق سازمان حج و زيارت با بيان اينكه در زمان مسووليتم در اين سمت چهار هزار سهميه عمره رياست جمهوري را قطع كردم كه اين مساله براي من دشمني ايجاد كرد.

حجت الاسلام والمسلمين سيد احمد موسوي در اين مراسم گفت: عتبات زماني در حاشيه قرار گرفته بود كه در دوران خدمتم آن را در قالب يك معاونت مطرح كردم .

وي افزود: در طول مدت مديريتم بر اين سازمان با وجود اينكه سه عمل جراحي در ناحيه كمرم انجام دادم اما به استان ها براي بررسي مسائل و مشكلات سركشي مي كردم تا گره اي از كارها باز شود.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: اعتماد عمومي سرمايه حج و زيارت است
علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، از اقدامات حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي‌عسكر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در توجه و تدوين رهنمودها و سياست‌هاي راهبردي مقام معظم رهبري در خصوص حج كه به تدوين چشم‌انداز 20 ساله براي حج و زيارت انجاميده است، تشكر كرد و گفت: فعاليت‌هاي فرهنگي مي‌تواند در صدور فرهنگ انقلاب اسلامي به ساير كشورها نقش داشته باشد.

وي با اشاره به مباحث مطرح در زمينه امور مالي حج و زيارت تصريح كرد: امور مالي سازمان حج و زيارت نياز به شفاف‌سازي بيشتر دارد و يكي از كارهاي اساسي كه در سازمان بايد انجام شود اين است كه گردش مالي سازمان براي استفاده همه افرادي كه با حج و زيارت در ارتباط هستند، بر روي اينترنت قرار داده شود.

جنتي جلب اعتماد عمومي و صحت عمل در ارتباط با مردم را بسيار مهم ارزيابي و عنوان كرد: اينكه از مردم پول دريافت شده اعلام شود، دو ميليون و 400 هزار نفر طي قرعه‌كشي به عمره اعزام مي‌شوند اما پس از دريافت پول از مردم و ديدن اينكه وجه نقد بسيار زيادي جمع‌آوري شده است، اعلام شود كه شش ميليون نفر در نوبت عمره قرار گرفته‌اند، گفت: اين كار خلاف تعهدات سازمان به مردم است.

حجت الاسلام ابوترابي: در برابر هر انتخاب در پيشگاه خدا بايد پاسخگو باشيم
در پايان حجت‌السلام ابوترابي نايب رئيس اول مجلس كه در اين مراسم حضور داشت در سخناني گفت:‌ از دولت يازدهم انتظار داريم مسئوليت‌ها را به دست افراد كارآزموده و توانا بسپارند. حركتي كه آقاي جنتي با انتخاب سعيد اوحدي براي رياست اين سازمان انجام داد مؤيد اين حقيقت است.

وي همچنين بيان كرد: اميدوارم انتخاب‌ها درست انجام شود و به آقاي اوحدي نيز اين توصيه را مي‌كنم چرا كه در برابر هر انتخاب و انتصابي در پيشگاه خدا بايد پاسخگو باشد.

امتیاز به خبر :