ﺳﻪشنبه 11 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

۳۲۰ نفر از استان قم برای حج تمتع پیش ثبت‌نام کردند

۳۲۰ نفر از استان قم برای حج تمتع پیش ثبت‌نام کردند
مدیر حج و زیارت قم با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای مراسم حج تمتع گفت: تاکنون ۳۲۰ نفر از این استان برای حضور در آیین حج تمتع ثبت‌نام کردند.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قم اسماعیل رستمی اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال نحوه ثبت نام حج تمتع تغییر کرده‌است، سهمیه استان قم بر اساس پیش ثبت نام‌ها در کشور تعیین خواهد شد.

وی ابراز داشت: سال گذشته ۲ هزار و ۳۰۰ زائر از قم به حج تمتع اعزام شدند و پیش بینی ما این است که امسال نیز سهمیه حداقل استان بر مبنای همین تعداد باشد.

وی با اشاره به اینکه پیش ثبت‌نام (ثبت نام مقدماتی) از متقاضیان اعزام به حج تمتع سال‌۱۴۰۳ از روز جمعه ۱۵ دیماه سالجاری آغاز شده‌ و تا پنجم بهمن ماه ادامه دارد، گفت: پیش ثبت نام زائران استان بر اساس زمان‌بندی و تاریخ ودیعه گذاری انجام می‌شود.

رستمی با اشاره به نحوه مراجعه و ثبت‌نام متقاضیان قمی برای حج تمتع امسال بیان کرد: افراد دارای اولویت تشرف به حج تمتع سال ۱۴۰۳ با مراجعه به سامانه https://reserve.haj.ir به تکمیل و به‌روزرسانی اطلاعات خود و اخذ کد رهگیری اقدام کنند.

وی با اشاره به مبلغ واریزی برای پیش ثبت نام گفت: در این مرحله کلیه متقاضیان اعزام به حج باید یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال (با احتساب مبلغ قبض ثبت نام اولیه و سود متعلقه به آن) و از طریق درگاه اینترنتی سازمان حج و زیارت پرداخت کنند و باقیمانده هزینه سفر (که بر مبنای هزینه‌های ارزی و ریالی محاسبه می‌شود) هنگام ثبت نام قطعی افراد در کاروان‌های حج تمتع دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: زائران استان قم که در کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی و وجوه مربوطه را واریز کرده‌اند اما به دلیل لغو سفر حج در آن سال و سال های پس از آن موفق به تشرف نشده و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند نیازی به انجام پیش ثبت نام نداشته و همزمان با اعلام ثبت نام قطعی، به صورت مستقیم امکان نام‌نویسی در کاروان ها را خواهند داشت.

رستمی ادامه داد: در مورد افراد واجد شرایط حج تمتع از سال ۱۳۹۹، تعداد ۲۸ نفر تشرف پیدا نکردند و تمام کسانی که ثبت نام را برای آن سال انجام دادند طی ۲ سال گذشته به زیارت در سرزمین وحی مشرف شدند.

مدیر حج و زیارت استان قم یادآور شد: هنوز دستوالعمل سازمان حج عربستان در مورد واکسن های کرونا در تمتع امسال ابلاغ نشده ولی تزریق واکسن مننژیت الزامی است.

وی عنوان کرد: همه کاروان‌ها قبل از تشرف، جلسات آموزشی طبق برنامه مشخص دارند و این آموزش‌ها تا قبل از شروع اعمال حج تمتع در مکه ادامه دارد.

رستمی گفت: پس از اعلام کاروان‌ها، افرادی امکان ثبت نام قطعی در گروه های اعزامی به حج سال ۱۴۰۳ را خواهند داشت که پیش ثبت‌نام کرده باشند.

hossein najafian امتیاز به خبر :