ﺳﻪشنبه 11 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

دیدار سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج وزیارت با جانبازان مجموعه حج و زیارت

  • 25 بهمن 1402
  • 09:52
  • 0 دیدگاه
  • 146 بازدید
  • Article Rating
دیدار سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج وزیارت با جانبازان مجموعه حج و زیارت
در آستانه  فرارسیدن سالروز میلاد فرخنده حضرت عباس(ع) و روز جانباز مسئولان حوزه حج و زیارت با جمعی از جانبازان این مجموعه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب و آقای سید عباس حسینی در این دیدار صمیمانه فرصتی را در کنار جانبازان مجموعه حج و زیارت به گفتگو گذرانده و شرایط کاری، مشکلات و پیشنهادهایشان را برای بهبود روند فعالیت ها در حوزه حج و زیارت جویا شدند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب دراین دیدارطی سخنانی با تبریک میلاد فرخنده امام حسین و روز پاسدار و حضرت اباالفضل(علیهما السلام) و روز جانباز، از جانبازان بعنوان اسناد شرف و مقاومت مردم ایران و یادگاران دفاع مقدس یاد کرد.

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت افزود: از میان جمعیت آن روز ایران اسلامی ، شماری در جبهه های جنگ ، توفیق شهادت و جانبازی نصیب شان شد که لطف و عنایت الهی برای آنان است.

وی در ادامه غزوات احد و حمراءالاسد در صدر اسلام را یادآور شد و با بیان اینکه  در حمراءالاسد جانبازان جنگ احد حاضر و پیروز شدند، اظهار داشت: جانبازی یک تابلو ارزشمند و سند افتخار است و درحمراءالاسد پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) که خود مجروح و جانبازبودند در کنارجانبازان به مقابله با مشرکین رفتند. 

وی نترسیدن و نهراسیدن از دشمن را از روحیات جانبازان عنوان کرد و افزود: بانوی دو سرا حضرت فاطمه زهرا(س) نیز در عداد جانبازان به حساب می آید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین در خصوص حل برخی مشکلات مطرح شده از سوی جانبازان راهکارهایی ارائه کرد و از رئیس سازمان حج و زیارت خواست که این موارد را پیگیری کند.

در ادامه این دیدار، آقای حسینی رئیس سازمان حج و زیارت از جانبازان بعنوان اسناد زنده انقلاب اسلامی یاد کرد و امنیت و آسایش در کشور را مرهون تلاش و مجاهدت این عزیزان دانست.

آقای حسینی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین ، از جانبازان مجموعه حج و زیارت خواست که در راستای رفع شبهات مغرضانه  و روشنگری در موضوعات و مسایل  مربوط به حوزه حج و زیارت تلاش و کمک نمایند تا این شرایط پشت سر گذاشته شود وخدمات شایسته ای به مردم همیشه در صحنه کشورمان ارائه گردد.

بر پایه این گزارش ، در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین مهدی شهسواری مشاور رئیس سازمان حج و زیارت درامورایثارگران در سخنانی درباره برخی مسایل عزیزان جانباز گزارش داد.

وی گفت: جانبازان سندهای افتخار فداکاری در راه دفاع از دین و میهن هستند و باید به آنها احترام نماییم و جانبازان نیز قدر افتخاری را که خداوند به آنها داده است، بدانند.

hossein najafian امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط