جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

نماينده ولي فقيه:مابه التفاوت هزينه حج تمتع به مردم باز مي گردد

  • 08 شهریور 1392
  • 14:19
  • 0 دیدگاه
  • 573 بازدید
  • Article Rating
 نماينده ولي فقيه:مابه التفاوت هزينه حج تمتع به مردم باز مي گردد
ماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت وسرپرست حجاج ايراني از كاهش قيمت حج تمتع امسال خبر داد و گفت: بر اساس توافقات انجام شده با بانك ها طي روزهاي آينده مابه التفاوت هزينه تمتع به حساب زائران بازگردانده مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسگر در پايان مراسم توديع و معارفه رئيس سازمان حج و زيارت در روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اينكه قيمت حج امسال با توجه به شرايط پيش آمده و افزايش نرخ ارز از رشد زيادي نسبت به سال گذشته برخوردار بود، بر همين اساس سعي كرديم بازنگري اساسي در هزينه هاي حج تمتع انجام دهيم و بر همين اساس كميته اي تشكيل داده و با بانك ها نيز صحبت كرديم و به توافقاتي نيز با آنها رسيديم و بر همين اساس طي روزهاي آينده مبلغ قابل توجهي را به زائران بازمي گردانيم.

وي تاكيد كرد: در حال حاضر سود سپرده اي كه بانكها به افراد ثبت نام كننده پرداخت مي كنند با توجه به نرخ تورم بسيار پايين است و همين مسئله باعث مي شود در هنگام اعزام زائران با مشكلات فراواني روبرو شوند به همين دليل بايد راهكار اساسي براي حل اين موضوع بيابيم به طوريكه يكي از آنها اين است كه سرمايه هايي كه در بانك ها از طريق ثبت نام زائران جمع شده از بانك ها بيرون بياوريم و در جايي سرمايه گذاري كنيم كه حداقل 30 تا 40 درصد سود به آنها بازگردانيم تا ديگر فردي كه بعد از چندين سال نوبت اعزامش فرا مي رسد مجبور نباشد به دليل پرداخت هزينه‌هاي بالا انصراف دهد.

سرپرست حجاج ايراني در مورد اعزام زائران حج و تمتع امسال نيز گفت: در سال جاري به دليل كاهش بيست درصدي سهميه اعزام ها حدود 64 هزار نفر به حج تمتع مشرف مي شوند كه اين امر به ضرر زائران است به طوريكه افرادي كه قبلا براي اعزام بايد 17 سال پشت نوبت مي ماندند، با كاهش سهميه اعزام كه شايد دو سال ديگر نيز به طور انجامد، بايد 22 سال را در نوبت منتظر بمانند كه اين بسيار تاسف بار است.

به گفته اقاي قاضي عسگر، بعثه مقام معظم رهبري هيچ نقشي در ثبت نام از زائران نداشت و ما معتقد بوديم كه ثبت نام ها براي اينكه زائران سالهاي زيادي را پشت نوبت اعزام نمانند بايد هر سه سال يكبار انجام شود، اما با توجه به شرايط و اتفاقاتي كه رخ داد از زائران به صورت يكجا ثبت نام به عمل آمد كه براي آن متاسفيم.

وي در مورد تاسيس بانك حج نيز گفت: بانك حج مشكل ما را حل نمي كند و بايد پول زائران را در جايي مناسب سرمايه گذاري كرده و ما فقط به آن نظارت داشته باشيم.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت همچنين در مورد وارد شدن فيش حج به بورس نيز گفت: مخالف اين موضوع هستيم و معتقديم پول سپرده مردم بايد در توليد بكار بيافتد.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.