ﺳﻪشنبه 11 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

دیدار مدیر حج و زیارت استان قم با آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)

  • 05 اسفند 1402
  • 10:03
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 168 بازدید
  • Article Rating
دیدار مدیر حج و زیارت استان قم با آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)
مدیر حج و زیارت استان قم  گفت: برای حج تمتع  پارسال ۲ هزار و ۴۷۷ نفر از استان قم اعزام شدند و امسال هم به لطف خدا تلاش می کنیم همین میزان اعزام داشته باشیم .

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قم، اسماعیل رستمی در دیدار با آیت الله سعیدی نماینده ولی فقه در استان قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با تبریک اعیاد شعبانیه اشاره به اینکه حج و زیارت در تمام طول سال درگیر زیارت اربعین است و خدماتی را قبل، حین و بعد از ایام اربعین به زائران ارائه می‌دهد، گفت: به غیر از ایام اربعین هم سازمان حج و زیارت مسئولیت اعزام زائران به عتبات عالیات را انجام می‌دهد و سال گذشته حدود ۲۰ هزار نفر و امسال تا کنون بیش از ۲۴ هزار نفر را از طریق دفاتر زیارتی به عتبات عالیات اعزام کرده است.

وی با بیان اینکه برای حج تمتع  پارسال ۲ هزار و ۴۷۷ نفر از استان قم اعزام شدند و امسال هم به لطف خدا تلاش می کنیم همین میزان اعزام داشته باشیم افزود: در خصوص حج عمره هم ثبت‌نام انجام شد؛ ولی به نتیجه نهایی نرسید و سازمان حج وجوه واریزی مردم را به حسابشان برگرداند.

مدیر حج و زیارت استان قم ادامه داد: سازمان حج و زیارت به دنبال این است که در صورت امکان و برداشته شدن موانع از سوی عربستان در ماه مبارک رمضان و شوال و بعد از آن تا پایان سال زائران بیت‌الله الحرام را برای انجام حج تمتع اعزام کند.

آیت الله سعیدی با تبریک میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) و تبریک پیشاپیش میلاد حضرت ولی‌عصر (عج) اظهار کرد: مسجدالحرام به لحاظ اهمیتی که دارد اولین نقطه‌ای که حضرت ولی‌عصر (عج) اعلام ظهور می‌کنند در کنار خانه کعبه است و قیام ایشان از آنجا شروع می‌شود.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه به برکت نظام اسلامی تعداد حاجیان واقعی زیاد شده است، گفت: بهترین حج حجی است که با معرفت انجام شود و نتیجه‌اش پایبندی به احکام دین باشد؛ زیرا خیلی‌ها دور خانه خدا می‌چرخند؛ ولی افرادی که این طواف و مناسک را به خاطر خدا به جا آورند و بعد از آن هم پایبند به دستورات خداوند باشند کم هستند.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی به دنبال برگزاری حج ابراهیمی است و سازمان حج و زیارت تمام سختی‌ها را در این مسیر به دوش می‌کشد و مخلصانه برای رضای خدا کار می‌کند و بنده به سهم خودم از این دستگاه شریف تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

hossein najafian امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط