جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

اطلاعيه حج و زيارت استان قم

اطلاعيه حج و زيارت استان قم

 بسمه تعالی

 اطلاعيه حج و زيارت استان قم

در خصوص اعلام گروه‌های مرحله دوم  عمره سال 1393

 

حج و زيارت استان قم با استعانت از درگاه خداوند متعال به استحضار شهروندان ارجمند استان مي‌رساند:

آن‌دسته از متقاضیان (طبق بند الف این اطلاعیه) می‌توانند برای ثبت‌نام در گروه‌های مرحله دوم  اعزام (گروههای 08/01/1393 تا 2/04/1393) در دفاتر خدمات زیارتی که فهرست آنان بهمراه شرايط و ضوابط ثبت‌نام و تشرف در این مرحله علاوه بر اين اطلاعيه در پايگاه اينترنتي:http://qom.haj.ir  قابل دسترس می‌باشد، با توجه و رعايت دقيق به کليه نکات قيد شده برنامه‌ريزي و اقدام فرمايند.

تذكرمهم: اعزام متقاضیان منوط به صدور به‌موقع رواديد (ويزا) توسط سفارت عربستان سعودی در ايران مي‌باشد و درصورت بروز هرگونه موارد پيش‌بيني نشده، تأخير و يا عدم تأیید و انجام پرواز در زمان و مقصد مقرر مسئوليتي متوجه حج و زيارت استان نمي‌باشد .

 

الف) مشمولين تشرف مرحله دوم:

 

جدول زمان‌بندی دعوت از اولویت‌های اصلی و ذخیره برای ثبت‌نام و تکمیل ظرفیت خالی گروه‌های پروازی 8 فروردین تا 2 تیرماه 1393

 

جدول الف: اولویت‌های اصلی برای ثبت‌نام در گروه‌های عمره سال 1435ه.ق(93-1392ه.ش)

اولویت

زمان مراجعه

مکان مراجعه

وضعیت اولویت‌ها

توضیحات

(مهم)

از

تا

1

300

از 9صبح روز جمعه 4/11/92  

فقط دفاتر زیارتی مجاز در سطح استان

فراخوان مکرر حداقل از عمره سه سال گذشته تاکنون

اولویت‌های تا 250 و کارت‌های تبدیلی ، به‌دلیل تعدد در فراخوان، در عمره آتی در اولویت‌های ذخیره قرار خواهند گرفت.

 

قبوض ودیعه‌گذاری بانک‌ملی مربوط به سنوات قبل از 5/1/1386 تنها به‌شرط تبدیل نمودن به کارت‌های جدید امکان ثبت‌نام خواهند داشت.

 

جدول ب: اولویت‌های ذخیره فقط برای تکمیل ظرفیت خالی در گروه‌های

عمره سال 1435ه.ق (93-1392 هـ .ش)

اولویت ذخیره

زمان مراجعه

مکان مراجعه

وضعیت اولویت‌ها

توضیحات

(مهم)

تا 320

از 9 صبح روز هشتم بهمن‌ماه

8 / 11/ 92

فقط دفاتر زیارتی مجاز در سطح استان

نوبت اصلی تشرف این اولویت‌ها از عمره سال‌های بعد می‌باشد لیکن امکان اطلاع از ظرفیت خالی گروه‌ها و ثبت‌نام درصورت تمایل وجود دارد.

دعوت از این اولویت‌ها فقط به‌منظور مراجعه به دفاتر زیارتی و اطلاع از ظرفیت خالی در گروه‌ها و ثبت نام در صورت تمایل می‌باشد.

تا340

از 9 صبح روز دوازدهم بهمن‌ماه

 12/ 11 / 92

تا 360

از 9 صبح روز شانزدهم بهمن‌ماه

16 / 11 / 92

تذکر مهم : درصورت عدم تکمیل برخی از ظرفیت‌ها، اولویت‌های 361 به بعد نیز به‌همین روش متعاقباً برای مراجعه و اطلاع‌ از ظرفیت‌های خالی گروه‌ها و ثبت‌نام دعوت می‌گردد.

 

ب) نحوه پذيرش و ثبت نام :

الف- ذخيره (رزرو) اوليه: در ابتدا متقاضي واجدالشرايط با مراجعه به يکي از دفاتر زیارتی مجاز در سطح استان و با ارائه مدارک لازم نسبت به انتخاب و ذخيره (رزرواسيون ) در يکي از گروه‌هاي اعزامي اقدام نموده و درپایان برگه انجام رزرو جای اوليه را که حاوي مشخصات گروه پروازي مربوطه به همراه نام و نشاني کارگزار عامل (مقصد) و کد پيگيري دريافت نمايد.

توجه 1: هر يک از کارگزاران پس از انجام ثبت‌نام اوليه (رزروجا) براي زائر (انفرادي يا گروهي ) مي‌بايست برگه انجام رزرو را به زائران تحويل نمايد .

توجه 2: هريک از زائران مي‌بايست با مطالعه دقيق مفاد و مندرجات اين برگه در زمان و مهلت مقرر به کارگزار مقصد براي قطعي نمودن ثبت‌نام خود و دريافت برگه واريز هزينه سفر اقدام نمايند .

ب- ثبت نام قطعي: بعد از انجام رزرو جای اوليه لازم است هر يک از متقاضيان در مدت زمان تعيين شده (در برگه ذخیره جا) با ارائه اصل و رونوشت مدارک مورد نياز و اشاره شده جهت انجام ثبت‌نام قطعي به کارگزار عامل(مقصد) مراجعه و نسبت به دريافت قبض هزينه مابه التفاوت سفر و واريز آن در مدت مقرر اقدام نمايد؛ بديهي است در صورت عدم مراجعه متقاضي در مهلت یادشده، ثبت‌نام اوليه وي به صورت خودکار از سامانه ثبت نام حذف و زائر مي بايست جهت ثبت‌نام مراحل قبلي را مجدداً طي نمايد.


مدارک مورد نياز ثبت نام در کارگزار مقدماتي( مبدأ ) جهت رزرواسيون:

  1. اصل کارت ثبت‌نامی.

  2. اصل کارت یا شماره ملی.

    مدارک مورد نياز ثبت نام در کارگزار عامل( مقصد ) جهت ثبت نام قطعي:

    1- برگه رزرواسيون اوليه ممهور به مهر کارگزار مقدماتي

    2- اصل و تصويرکارت ثبت‌نامی

    3- ارائه مدرک زوجیت (شناسنامه یا عقد نامه) برای افرادی که با همسرشان در گروه ثبت نام می‌نمایند.

    4-اصل کارت يا شماره ملي.

    تذکر مهم : متقاضيان محترم باتوجه به مفاد جدول شماره 2 (هزينه سفر، مقصد و تاريخ پرواز) مي توانند به هريک از کارگزاران قيدشده در جدول شماره 1 مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اوليه (ذخيره جا) در یکی از تاریخ‌های مد نظر خود اقدام نمايند.

    توجه : ترتيب قرار گرفتن اطلاعات در رديفهاي جدول شماره 1 و 2  هيچ ارتباطي با يکديگر ندارند.

    توجه1: متقاضيان محترم مي بايست قبل از واريز هزينه تشرف نسبت به صحت مشخصات خود در قبض واريز هزينه سفر اطمينان حاصل نموده و در صورت هرگونه مغايرت حتماً نسبت به اصلاح آن توسط کارگزار عامل ( مقصد ) اقدام نمايند تا دچار مشکل نشوند.

    توجه2: منظور از کارگزار مقدماتي( مبدأ ) ، دفتر يا شرکت زيارتي است که عمل ذخيره جا ( رزرو ) را انجام داده و کارگزار عامل (مقصد) دفتر يا شرکتي است که مسئوليت  عمليات ثبت‌نام قطعي، آموزش زائر و اعزام را برعهده خواهد داشت.

     

    د) زمان پذيرش و ثبت نام :

    1- انشاءا... ثبت نام درگروه‌های مرحله دوم هم‌زمان ازساعت 9 صبح ( با رعايت نوبت  ) روز جمعه 4/11/92 آغاز و تا تکميل ظرفيت هريک از کاروانها ادامه خواهد داشت.

    2- مبلغ هزينه سفر با توجه به تاريخ تشرف، شرايط محل اسكان و مقصد پرواز ( جده ـ مدينه ) متفاوت مي باشد. ضمناً در شرایط خاص، احتمال تغییر مقصد پروازی از مدینه به جده ویا بلعکس وجود دارد.

    2- عدم ارائه هر يك از مدارك لازم هنگام ثبت‌نام و عدم پرداخت وجه مابه التفاوت هزينه سفر و نیز عدم ارائه فيش بانكي تأييد شده ظرف مهلت مقرر، به منزله انصراف از سفر تلقي شده و كارگزاران محترم مجاز به ثبت‌نام و جایگزینی از سایر واجدین تشرف می‌باشند.

    3-  تکمیل ، تنظیم و تحویل قرارداد مربوط بين زائر و كارگزار، الزامی است و زائرین می‌بایست پس از ثبت‌نام قطعی  در کارگزار مقصد نسبت به دریافت ، مطالعه و رعایت دقیق مفاد آن اقدام فرمایند.

    4- تشرف معتمرين با گذرنامه عادي ( بين المللي ) که حداقل هفت ماه از تاریخ پرواز اعتبار داشته باشد خواهد بود.

    5- دريافت گذرنامه ، پرداخت عوارض خروج از کشور و هزینه واکسيناسيون به عهده متقاضي است.

    6- خروج کشور اشخاص زیر 18 سال ( ذکور و اناث ) به عنوان همراه با گذرنامه والدین بلامانع می باشد، بدیهی است صدور گذرنامه و خروج کشور فرزندان ذکور بالای 17 سال تمام مشروط به ارائه موافقت سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا خواهد بود.

    7- هر متقاضی می‌بایست یک قطعه عکس 6×4 ( مشابه با عکس گذرنامه ) جهت اخذ روادید تحویل دفتر زیارتی نمایند؛ ضمناً عكس فرزندان زير 2 سال كه به همراه والدين خود نام‌نويسي مي شوند نیز بايد در گذرنامه الصاق شده باشد.

    8- خروج از كشور مشمولين وظيفه عمومي و پرسنل نيروهاي مسلح تابع مقررات مربوطه مي باشد.

    9- مسئوليت ممنوع الخروج بودن ( تشابه اسمي ، بدهي مالياتي و . . . )  بر عهده شخص متقاضی خواهد بود .

    10- قبل از تاريخ اعلام شده، كارگزاران  مجاز به پذيرش متقاضيان به هيچ وجه تحت عناوين رزرو ، ليست انتظار و .... نبوده و ثبت نام فقط در روز و ساعت اعلام شده مجاز خواهد بود .

    12- اعزام متقاضيان محترم از طريق دفاتر و شركتهاي خدمات زيارتي مجاز اعلام شده در اين اطلاعيه(جدول شماره 1)  خواهد بود. ازاین‌رو هرگونه ثبت‌نام در غير از دفاتر و شركت‌هاي مذكور فاقد اعتبار بوده و این مديريت در قبال اين‌گونه متقاضيان هيچ‌گونه مسئوليتي نداشته و با افراد و شركت‌هاي غيرمجاز كه اقدام به ثبت‌نام نمايند برخورد قانوني صورت خواهد گرفت .

    13-  حضور شخص متقاضي هنگام ثبت نام قطعی و ضروري است.

    16- گروه بندي هتلهاي محل استقرار زائرين در مكه مكرمه و مدينه منوره با استاندارد هاي رايج بين المللي منطبق نبوده و بر اساس‌امكانات‌ موجود‌ در‌كشور ‌عربستان‌ تنظيم ‌شده است.

    17- مدت سفر بسته به زمان اعزام از مقصد و متناسب با گروه انتخابی و زمان‌بندی رفت وبرگشت  از ایستگاه مربوطه ممکن است دوازده ساعت کاهش یا افزایش داشته باشد.

     

    تذکرات مهم :

    1 ـ امکان انجام ثبت نام اولیه و رزرو جا نزد کلیه کارگزاران مجاز سطح استان ( جدول شماره 1 ) وجود دارد لیکن قطعی نمودن ثبت نام منوط به مراجعه به کارگزار مقصد در مهلت تعیین شده خواهد بود (برابر مفاد برگه رزرو جا ).

    2ـ هزینه های سفر مشمولین تشرف که بخش اصلی آن شامل هزینه ارزی ، ریالی و بلیط هواپیما می‌باشد و بخش دیگری از آن که شامل هزینه جلسات آموزشی، انتقال زائرین به فرودگاه ، هزینه های اداری کارگزاران ، مدیر و معاون راهنما می‌باشد و بر اساس ظرفیت هر گروه/ ایستگاه پروازی / مقصد / گروه قیمتی تعیین گردیده است که می بایست برابر قیمت های مصوب حج و زیارت این جدول در محل ثبت نام کارگزار نصب و قابل رؤیت باشد .

    3 ـ کارگزار مجاز به دریافت هیچ گونه وجه نقد تحت هیچ عنوان دیگری را بابت ثبت نام ندارد.

    تذکر :  برخی از گروه‌ها جهت تهیه و تأمین ساک یک شکل (در اندازه های استاندارد شرکت‌های هوایی) ، البسه و لوازم احرام و طواف و همچنین حمل و نقل از محل سکونت به فرودگاه و بالعکس در داخل کشور به صورت یکجا اقدام می‌نمایند که در این صورت  الزاما می‌باید در جلسات اول نسبت به انتخاب 3 نفر نماینده از بین خود زائرین  اقدام و با نظارت آنان هزینه های خرید وسایل مذکور و حمل و نقل بررسی ، محاسبه و دریافت گردد.

      

    « حج و زيارت استان قم »

     

فهرست كارگزاران مجاز زيارتي عمره 1393 استان قم ( به ترتیب  حروف الفبا) 

رديف نام كارگزار نشاني تلفن
1 آدينه جعفريه قم ـ خیابان امام موسی صدر ( خاکفرج ) ـ بین کوچه 45 و 47 ـ پلاک 536 36702277
2 آوای عرشیان قم ـ خیابان 7 تیر ـ مقابل کوچه 54 36648050
3 آي سودا زرين قم ـ بلوار امين ـ مقابل كوچه 43 ـ پلاك 398 32933611
4 انصار پيشتاز قم ـ ابتداي خيابان امامزاده ابراهيم (ع) ـ جنب تونل ـ سمت راست 38828080
5 انصارحضرت رسول قم ـ 55 متري عمار ياسر ـ كوچه 28 9pt;"> پلاک 1 37701444
6 بزم آوران كوير قم ـ خيابان 24 متري آيه الله كاشاني ـ مقابل بانك ملي ـ نبش كوچه 19 و 21 38826266
7 بلندآسمان قم ـ خيابان خاكفرج ـ‌ ميدان الهادي ـ نبش کوچه 33 36626677
8 بیت النور قم ـ خیابان امامزاده ابراهیم ـ میدان معصومیه ـ ابتدای 24 متری آیت اله کاشانی ، نبش کوچه 58 ، پلاک 800 38804935
پارسا امين قم ـ بلوار 15 خرداد ـ 60 متري محتشم كاشاني ـ  بعد از اداره  پست ـ نبش18متري خوشرفتار 37788115
10 پنج ميقات قم ـ خيابان هفت تير ( حاج زينل ) ـ بین كوجه 6 و 8  ـ پلاک 136 36603289
11 جبروت قم ـ خيابان شهید فاطمی ( دورشهر ) ـ نبش کوچه 21 ـ پلاک 307 37746270
12  جنت سير قم ـ خيابان امام موسي صدر ( خاكفرج ) ـ كوچه 61 36627171
13  در نجف قم ـ  خيابان انقلاب  ـ بعد از گلزار شهدا  ـ نرسيده به دبيرستان هدايتي  ـ مقابل كوچه 54 37236871
14  راه فدك قم ـ خيابان امام موسي صدر ( خاكفرج ) ـ بين كوچه 61 و 63  ـ پلاک 328 36621716
15  رهگذران قم ـ بلوار 15 خرداد ـ بین کوچه 1/9 و 11 ـ مقابل حسینیه شهدا  37603763
16  الزهرا (س) قم ـ ميدان امام ـ‌ بلوار شهيد بهشتي ـ 24مطهري جنوبي ـ جنب كوچه 12 36630205
17  ساربان گشت قم ـ خيابان توحيد ـ خيابان جوادالائمه (ع) ـ بین کوچه 17 و 19 ـ پلاک 295 38910498
18  سجادبقيع قم ـ چهارراه غفاری ـ خیابان ایستگاه ـ نبش کوچه 8 36649194
19  سفينه النجاه قم ـ بلوار سمیه ـ بین کوچه 28 و 30 ـ جنب پلاک 486 37744464
20  شمیم بهشت قم ـ میدان سعیدی ـ به سمت چهار راه غفاری ـ مقابل فروشگاه رفاه ـ پلاک 947 36708188
21  شهاب گشت قم ـ خیابان توحيد ـ بعد از بانک ملی ـ ‌نبش توحید 14 ـ پلاک 430 38823636
22  طاها قم ـ  خيابان مصلي ـ حد فاصل پل نيروگاه و مصلي 37749394
طلیعه نور دستجرد ـ خيابان سپاه ـ جنب دامپزشکی 02525224530
24  عاشقان ولايت ائمه قم ـ خيابان خاكفرج ـ بین كوچه 53 و 55 ـ طبقه همکف ـ پلاک 432 36611881
25  عرش نیایش صادق قم ـ 30 متری بسیج ( هنرستان ) ـ مقابل 20 متری شهید رجایی ( نبش کوچه 11 ) ـ پلاک 51 37832700
26  الغدير قم ـ خيابان خاكفرج ـ بين كوچه 43 و 45 ـ پلاك 570 36705454
27 كريمه قم ـ خيابان صفائيه ـ مقابل كوچه ممتاز ـ جنب بانك كشاورزي ـ پلاک 461 37833083
28  كوثرحضرت رسول(ص) قم ـ 55 متري عمار ياسر ـ كوچه 28 37756363
29  كوثرولايت قم ـ 55 متري عمار ياسر ـ نبش كوچه 2 ـ پلاک 40 37701717
30  مدائن قم ـ  ابتدای 45 متري صدوق ـ ميدان شهيد مفتح ـ نبش کوچه 1 32615950
31  مدينه النور قم ـ گلزار شهدا ـ بلوار شهید روحانی ـ نبش کوچه 10 37600530
32 مرجان گشت قم ـ 55 متری عمار یاسر ـ نبش کوچه 35 37714222
33 مسافر ايراني قم ـ خيابان 30 متري هفت تير ـ نرسيده  به ميدان شهرداري ـ بين كوچه 88 و 90 36706007
34 ميعاديار قم ـ بلوار سميه ـ نبش 20 متري شهيد رجائي ـ نبش کوچه 1 ـ پلاک 81 37743698
35 ناظم سیر قم ـ بلوار امين ـ جنب کوچه 39 ـ طبقه همکف ـ پلاک 847 32918400
36 نداي رحمت فردوس قم ـ خيابان 55 متري عمار ياسر ـ نبش كوچه عربستان ـ ساختمان یاس 37718771
37 نواي زمزم قم ـ خيابان هفت تير ـ نبش كوچه 64 36612271
38 نور السادات قم ـ خیابان شیخ آباد ـ 20 متری معصومیه جنوبی ـ مقابل کوچه 32 ـ بین کوچه 27 و 25 ـ مقابل مسجد امام علی النقی (ع) 38870815
39  نينوا قم ـ 30 متري بسيج (هنرستان ) ـ ابتداي 30 متري باغ كرباسي 37746678
40  هجرت سبز قم ـ میدان توحید ـ 20 متری شهید رئیس کرمی ( ضاد ) ـ  نبش کوچه 2 ـ پلاک 40 ـ طبقه همکف 38812025
41  هجرت یار آشنا قم ـ بلوار 15 خرداد ، بین کوچه 37 و 39 37777294
42  هديه تور قم ـ 45 متري صدوق ـ بين كوچه 10 و 8 ـ  پلاك 104 32911122
43 همسفران وصال قم ـ خيابان خاكفرج ـ نبش كوچه 57 ـ پلاک 394 36601342

 
جدول شماره 2

 

 

 

 

 

 

 

ردیف

تاریخ پرواز

هزینه سفر

گروه قیمتی

 شرکت هواپیمایی

مقصد

مدت سفر

1

1393/01/08

19130000

ايران اير

جده

10

2

1393/01/09

19130000

ماهان

جده

10

3

1393/01/10

23439000

سعودي

مدينه

10

4

1393/01/11

18639000

ماهان

جده

10

5

1393/01/13

20086000

ماهان

جده

10

6

1393/01/16

19513000

ماهان

جده

10

7

1393/01/17

18639000

ايران اير

جده

10

8

1393/01/18

19513000

ماهان

جده

10

9

1393/01/19

19130000

ماهان

جده

10

10

1393/01/20

23439000

سعودي

مدينه

10

11

1393/01/21

18639000

ايران اير

جده

10

12

1393/01/24

19513000

ايران اير

جده

10

13

1393/01/25

22866000

4

سعودي

مدينه

10

14

1393/01/26

18639000

ايران اير

جده

10

15

1393/01/30

19513000

ماهان

جده

10

16

1393/01/30

18639000

ايران اير

جده

10

17

1393/01/31

19513000

ماهان

جده

10

18

1393/02/02

18639000

ماهان

جده

10

19

1393/02/03

19513000

ايران اير

جده

10

20

1393/02/04

24539000

سعودي

مدينه

10

21

1393/02/10

19739000

ايران اير

جده

10

22

1393/02/11

22687000

ايران اير

جده

10

23

1393/02/11

20722000

ايران اير

جده

10

24

1393/02/12

19739000

ماهان

جده

10

25

1393/02/19

19739000

ماهان

جده

10

26

1393/02/20

24539000

سعودي

مدينه

10

27

1393/02/21

20285000

ماهان

جده

10

28

1393/02/23

20722000

ايران اير

جده

10

29

1393/02/24

19739000

ماهان

جده

10

30

1393/02/27

19739000

ماهان

جده

10

31

1393/02/28

22687000

ماهان

جده

10

32

1393/02/30

19739000

ايران اير

جده

10

33

1393/02/30

20285000

ايران اير

جده

10

34

1393/02/31

22687000

ايران اير

جده

10

35

1393/03/08

19739000

ماهان

جده

10

36

1393/03/08

20722000

ماهان

جده

10

37

1393/03/09

24539000

سعودي

مدينه

10

38

1393/03/10

20285000

ماهان

جده

10

39

1393/03/11

20722000

ماهان

جده

10

40

1393/03/11

19739000

ماهان

جده

10

41

1393/03/11

20722000

ايران اير

جده

10

42

1393/03/13

19739000

ايران اير

جده

10

43

1393/03/16

20722000

ايران اير

جده

10

44

1393/03/19

20285000

ايران اير

جده

10

45

1393/03/21

19739000

ماهان

جده

10

46

1393/03/23

20722000

ماهان

جده

10

47

1393/03/23

24539000

سعودي

مدينه

10

48

1393/03/24

19739000

ماهان

جده

10

49

1393/03/26

20285000

ايران اير

جده

10

50

1393/03/27

22569000

ماهان

جده

16

51

1393/03/29

22569000

ايران اير

جده

16

52

1393/03/30

23115000

ماهان

جده

16

53

1393/03/31

22569000

ماهان

جده

16

54

1393/04/02

26356000

ماهان

جده

21

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.