پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

رئیس سازمان حج و زیارت از افزایش اعزام 68 درصدی زائران به سفر عمره خبر داد

  • 17 اردیبهشت 1393
  • 16:10
  • 0 دیدگاه
  • 651 بازدید
  • Article Rating


ه گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قم ، سعید اوحدی در همایش مدیران و کارگزاران حج که در سالن همایش‌های حج و زیارت استان قم برگزار شد با اشاره به نام‌گذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی» اظهار کرد: کارگروهی در سازمان حج و زیارت تشکیل شد که مصادیق پیام رهبر معظم انقلاب را در این سازمان تجلی بخشیم و تبیین کنیم.

وی مدیریت جهادی را مدیریت میدانی دانست و گفت: باید با مدیریتی جدی داشته‌ها و ثروت در حوزه خانواده حج و زیارت را شناسایی کنیم و برنامه‌ریزی‌های لازم را بر اساس خواسته‌ها و رضایت مردمی قرار دهیم.

رئیس سازمان حج و زیارت اهداف سفرهای استانی مسئولان سازمان حج و زیارت را دیدار با مدیران ثابت و مدیران مجموعه‌های استانی عنوان کرد و افزود: سازمان حج و زیارت خانواده‌ای بیش از 70 هزار نفری را در کشور تشکیل می‌دهد که در این سفرها ضمن گفت‌وگو با ایشان سیاست‌های سازمان حج و زیارت را ابلاغ می‌کنیم و از نظرات ایشان استفاده کرده تا بتوانیم در این راستا گام جدی برای سطح ارتقاء کیفیت خدماتی برداریم.

وی سفرهای استانی را موجب انسجام خانواده حج و زیارت دانست و بیان کرد: به تازگی تغییراتی در کشور میزبان در حال انجام است و محدودیت‌های بیشتری را در حوزه خدمات ایجاد می‌کند و ما باید ساختاری تعریف کنیم که انعطاف بیشتری را نسبت به قوانین نشان دهد.

اوحدی اضافه کرد: کشور میزبان، با توسعه فضاهای مسجدالحرام و مسجدالنبی در مدینه در تلاش است تا شمار زائران عمره را به مرز 8 میلیون نفر برساند.

رئیس سازمان حج و زیارت به تغییر رویکرد عربستان سعودی در خدمت‌رسانی به زائران حج و عمره اشاره کرد و گفت: امسال 800 هزار نفر خدمه خارجی که در کشور عربستان سعودی مشغول به کار بودند اخراج شدند و این مسائل تاثیراتی بر خدمات‌رسانی دارد.

اوحدی به تبیین دلیل این تغییر رویکرد در عربستان سعودی پرداخت و بیان کرد: نگاه کشور میزبان استفاده از ظرفیت‌های داخلی است که با تصویب قوانین جدید، شرکت‌های سعودی برای خدمات‌رسانی در فرودگاه و هتل‌ها فعال شدند.

وی اضافه کرد: برخی کشورها مانند ایران، مالزی و ترکیه که شمار فراوانی زائر به مکه اعزام می‌کردند در فرودگاه جده ستاد خدمات رسانی داشتند که این ستادها از 15 روز پیش تعطیل شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت متذکر شد: باید هماهنگی و ارتباط تنگاتنگی با مدیران راهنما داشته باشیم تا سطح کیفی خدمات حفظ شود و زائران با امنیت به سفر زیارت حج و عمره مشرف شوند.

اوحدی اعزام زائران عمره برای نخستین بار در ماه صفر را مورد توجه قرار داد و گفت: سال گذشته برای نخستین بار در ایام صفر اعزام زائران عمره را داشتیم و تلاش می‌کنیم این رویه ادامه داشته باشد.

وی همچنین از افزایش 68 درصدی اعزام زائران عمره خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته 490 هزار نفر به سفر عمره مشرف شدند که در حال حاضر این شمار به 600 هزار نفر رسیده و در تلاش هستیم این شمار را به 800 هزار نفر برسانیم.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.